Každý z nás se někdy může dostat do situace, kdy si neví rady nebo prožívá něco, s čím by se rád někomu svěřil… Může se však stydět o tom někomu říct či mít obavy z reakce okolí, někdy nemusí být snadné najít ta pravá slova či někoho, kdo by ho vyslechl…

Ať už to máš tak či onak a vstoupil jsi na naše webové stránky kvůli sobě či někomu jinému, můžeš se na nás obrátit. Na Lince důvěry Dětského krizového centra si můžeš promluvit s někým, kdo ti bude naslouchat a pomůže ti s hledáním možného řešení.

Děti i dospělí se na nás obracejí s různými příběhy a zkušenostmi. Někdy napíší krátký dotaz, někdy zavolají a můžeme si s nimi popovídat o tom, co prožívají. Je pro nás důležité pozorně vyslechnout to, co volající zažívá, porozumět tomu, co se v jeho situaci děje a jak se cítí. Chceme jim vyjádřit naši podporu a ocenit je za to, že našli sílu a kontaktovali nás. Někdy to pro ně není jednoduché. Je však dobře, že pro sebe hledají pomoc, protože nemusí být sám a pomoc někoho dospělého si zaslouží. Pokud přemýšlíš, zda zavolat na Linku důvěry nebo jsi zvědavý/á, s čím se na nás lidé obrací, můžeš se podívat na příběhy, které pro naše internetové stránky napsali žáci ZŠ a ke kterým jsme zpracovali několik odpovědí. Neboj, tyto příběhy nejsou skutečné, jsou upravené pro náš web.

U nás jsou příběhy volajících v bezpečí.

Non stop nepřetržitý Kontakt

Jsme ti nepřetržitě k dispozici na telefonních číslech 241 484 149 nebo 777 715 215, na kterých si s námi můžeš popovídat. Možnost zasílání SMS zpráv je blokována operátorem. Spojit se s námi můžeš také prostřednictvím skypu, emailu, chatu.

Rizika kyber prostoru (internetu)

Od 1. 7. 2017 jsme zavedli nové telefonní číslo 778 510 510 pro rizika kyberprostoru. Na tomto čísle můžeš řešit cokoliv, co jsi prožil, prožila v kyberprostoru jako nepříjemné, znejisťující, ohrožující aj.  I toto číslo je ti k dispozici nepřetržitě

Další informace

S čím se na nás můžeš obrátit?

Pokud přemýšlíš, zda zavolat na Linku důvěry nebo jsi zvědavý/á, s čím se na nás lidé obrací, můžeš se podívat na naše ilustrující příběhy.

Jak to bude vypadat, když se na LD DKC dovoláš?

V telefonu se ozve: „Linka důvěry Dětského krizového centra, dobrý den.“
Není nutné se představovat, naše linka je anonymní. To znamená, že nám nemusíš říkat žádné údaje, které nechceš, abychom věděli. Tato anonymita platí i pro naše pracovníky.

Co když je telefon obsazený či se hlásí jako nedostupný?

V tu chvíli mluvíme s tím, kdo se dovolal před tebou. Zkus za chvíli znovu zavolat. Nevzdávej to.

Můžeme vidět tvoje telefonní číslo?

Ctíme anonymitu volajícího, proto nemůžeme tvoje telefonní číslo ani vidět, ani ho nemůžeme nijak dohledat.
Víme o tobě jen to, co nám řekneš.

Je můj hovor nahráván?

Žádné hovory se na LD DKC nikdy nenahrávají.
Proto se nemusíš bát, že by byl tvůj hovor nějakým způsobem nahráván nebo monitorován.

Kolik mě bude hovor stát?

Volání je zpoplatněno dle aktuálního tarifu, který máš nastavený na tvém telefonu.

 

Linka důvěry (služba telefonická krizová pomoc)

Linka důvěry Dětského krizového centra (DKC) funguje od září roku 1996 v nepřetržitém provozu. Posláním Linky důvěry DKC je nepřetržitě dostupná odborná pomoc v krizi pro děti i dospělé, kteří se v nějaké podobě setkali s problematikou syndromu CAN (Child Abuse and Neglect), ať již jako přímé nebo nepřímé oběti ve své vlastní rodině nebo v bezprostředním okolí.

Služby Linky důvěry DKC mohou využít také všichni lidé v krizové životní situaci, která se může týkat různých oblastí života.

Za dobu více než 20ti let existence přibyly i další komunikační kanály využívané pro pomoc dětem a jejich rodinám v krizových životních situacích. V současné době je možné se na pracovníky Linky důvěry obrátit také prostřednictvím emailu, chatu a služby Skype.

Kvalita LD DKC byla oficiálně stvrzena v září 2005 udělením akreditace Českou asociací pracovníků linek důvěry (ČAPLD). LD DKC se řadí mezi přední Linky důvěry v celé ČR.

TELEFONICKÁ LINKA DŮVĚRY

Na telefonní číslo 241 484 149777 715 215 se můžete obrátit i vy se svými problémy a dotazy 7 dní v týdnu – 24 hodin denně.

Rizika kyberprostoru telefonní číslo 778 510 510 7 dní v týdnu – 24 hodin denně.

Možnost zasílání SMS zpráv je blokována operátorem.

INTERNETOVÁ LINKA DŮVĚRY

E-MAIL
Se svými dotazy a problémy se můžete obracet i na naši Internetovou linku důvěry Internetovou linku důvěry – problem@ditekrize.cz.
Na Váš dotaz odpovíme do 3 pracovních dnů.

CHAT
Od 1. ledna 2012 rozšířila Linka důvěry Dětského krizového centra také časy pro CHAT. Na CHATU jsou pracovníci linky důvěry k dispozici vždy v PONDĚLÍ, PÁTEK od 14.00 do 18.00;  SOBOTU a NEDĚLI od 9.00 do 13.00 a od 14.00 do 18.00 na adrese https://iporadna.cz/elinka-chatova-poradna/.

SKYPE
Od 1. ledna 2012 rozšířila Linka důvěry Dětského krizového centra časy pro hovory přes aplikaci SKYPE
. SKYPE on-line hovory je možné uskutečnit v PONDĚLÍ – ČTVRTEK v časech 14.00 – 22.00 a PÁTEK – NEDĚLE v časech 10:00 – 22.00. SKYPE jméno je ld_dkc. Celé jméno Skype uživatele je Linka důvěry Dětského krizového centra. Případně lze najít kontakt na Linku důvěry po zadání hledání e-mailové adresy: problem@ditekrize.cz. Na Skype přijímáme pouze hovory. S ohledem na zachování oboustranné anonymity nepřijímáme žádosti o autorizaci a nelze s námi komunikovat pomoci Skype chatu.

Služby jsou realizovány za běžného provozu Linky důvěry DKC. Jestliže se Vám tedy ve výše zmíněných časech neozýváme, hovoříme či chatujeme s jiným klientem. V takových chvílích prosíme o strpení. Pokud nás kontaktujete poté, co hovor na pevné lince či skypu či chatování skončí, budeme se Vám samozřejmě plně věnovat.